BKV

2007.10.21. 20:28

Néhány napot Budapesten töltöttem, ismerkedés, kapcsolatápolás és egyéb jövőbeli tervek megvalósításának érdekében. Rendes állampolgár lévén, mielőtt metróval folytattam volna az amúgy is hosszú utamat, a pénztárhoz igyekeztem, ahol kedvesen kértem egy jegyet. Kaptam is. Felfelé menet ott vártak az ellenőrök, én, pedig nyugodtan megmutattam a jegyem, mire közölték, hogy ez nem lesz jó.
 
Ez a Deák tér - mondja
 
Igen, és ennek mi a jelentősége? - álltam ott értetlenül
 
Nagy nehezen és meglepően flegmán közölte a kedves hölgy, hogy nekem szakaszjegyem van, amivel csak három megállót mehettem volna, de én a 4.-nél szálltam le. Tisztelettudóan elmagyaráztam neki, hogy szegedi vagyok, és nálunk nem különböznek a jegyek, ezért fel sem merült bennem, hogy esetleg itt több variáció is van. Nem beszélve arról, hogy a pénztáros nem tájékoztatott, amivel alapvetően nem is lenne gond, hiszen nem tudhatta, hogy vidéki vagyok, de amikor kértem egy jegyet, megkérdezhette volna, milyet szeretnék. Az ellenőrnek, az volt a magyarázata, hogy a pénztárosnak nem az a dolga, hogy felvilágosítást adjon, nekem kellett volna elolvasnom az apró betűs részt. Amikor igyekeztem felvázolni neki a logikus gondolatmenetet, miszerint ha nem tudom, hogy többféle jegy van, nem tudok elkérni mindegyikből egy példányt, hogy elolvasgassam a hátoldalát, ezzel feltartva az egyébként is elfoglalt pénztárost, akinek csak az a dolga, hogy eladjon, de semmiféleképpen sem a felvilágosítás. Tulajdonképpen sajnos azt kell, mondjam, nem is értette, miről beszélek, lerendezett azzal, hogy őt ez nem érdekli. Körülvettek, elkérték a diákigazolványom. Odaadtam. Tudom, nem kellett volna, mert nem kötelező, de 48kg-mal, nem tudok átgázolni az engem körülvevő embereken. Ahelyett, hogy szakszerűen felhívta volna a figyelmemet a helyszínen fizethető pótdíjra (5000HUF), kiállított egy 10. 000Ft-os csekket.
 
Kisebb idegeskedés után visszamentem, leírtam az igazolványának azonosítószámát, és még egyszer megkértem, legyen elnéző, hisz vettem jegyet, nem akartam bliccelni. Akkor már megemlítette a pótdíj lehetőségét, illetve az arcomba mosolygott, amikor azt mondtam nem tudom kifizetni. Ezek után tovább itta a Burger King - féle jeges üdítőjét és szó nélkül hátat fordított.
 
Én mondom, b@assza meg a BKV és az összes ellenőr, így legyen az ember lánya higgadt és emberséges.

A bejegyzés trackback címe:

https://odil.blog.hu/api/trackback/id/tr48203174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása